Work out or die

Har klurat på hur man ska hitta ett bra tema på bloggen. Vill inte blogga om allt som finns här i världen så jag har nu valt hälsa, träning och vikt. Något som intresserar mig nästan sinnessjukt mycket. Kan sitta och läsa om olika träningsformer och kostrådgivning dagarna i ända när det finns tid till det.
 
Jag har själv påbörjat ett mindre projekt som jag hoppas ska intressera några av er i alla fall (förhoppningsvis alla). För ca 1 månad sedan mätte jag mig med ett måttband kring mina kroppsdelar, alla är synd att säga men många. Jag tänkte att jag skulle försöka tighta till mig lite, bli av med någon centimeter här och där. Därför passar det utmärkt för mig att föra min dagbok här, jag tänker dela med mig helt enkelt.
 
Jag tänker inte utelämna några mått. Det gör det enklare för er att skapa en bild utav processen och lättare för er om ni bestämmer er för att haka på :)
 
1 juni 2012
Mage: 85 cm
midja 68 cm
rumpa: 99 cm
lår: 56 cm
vad: 36,5 cm
överarm: 27 cm
 
Alla måtten är mätta där jag är som störst på respektive kroppsdel och jag vill även påpeka något mycket viktigt. Jag tycker inte att jag är överviktig, jag vill bara bli mer hälsosam och vältränad. På mina storla 175 centimeters längd är det inga hiskerliga mått och jag gör detta för min egen skull.
 
9 juli 2012 (skall mätas 1 varje månad egentligen)
Mage: 84,5 cm -0,5cm
midja 68 cm +-0cm
rumpa: 97 cm -2cm
lår: 54,5 cm -1,5cm
vad: 36,5 cm +-0cm
överarm: 27 cm +-0cm
 
Inga stora förändringar under den slöa semestermånaden precis, det hade jag inte heller räknat med men har
precis kommit in efter dagens löprunda (5,3km). och hoppas på bättre resultat 1 augusti.
Inspiration!! Hur snygg kropp har inte denna tjejen?
källa: google.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0